Game on to Love

 


December måned i tegnehytten bliver abstrakt. Jeg har sat mig for at nå en 5-6 malerier, det her store og flere mindre. Jeg har fået min første udstillingsaftale i 22  og mine abstrakte motiver er gået forholdsvis fint på tidligere udstillinger. Der skal gerne flere aftaler i kalenderen, så jeg skal have en god produktion færdig. Det gælder nu selvfølgelig andre motiver end de abstrakte :)


Det første færdige i december er maleriet herover. "Game On to Love".

Du kan se,der titter underliggende farvelag frem og forskellige former "spiller" op.
Under hjertet i spil øverst, er der en næsten flippermaskine-agtig rute fra start i bunden, til hjertet er nået. Det gav anledning til min titel af maleriet :)
Men der er fri fortolkning :)

Maleriet er faktisk fremkommet ved at male en andet maleri over. Det sker, jeg tager et kritisk blik på et maleri, der bare står og fylder! - og så skal der ske noget nyt. Jeg aner ikke, hvordan det skal udvikle sig fra start, men som jeg maler og finder former, begynder der at poppe ideer op. Former fra det første maleri kommer med i ny form eller får lov at stå frem som oprindelige. Så når jeg til et punkt, hvor jeg føler maleriet er ved at være færdigt. Det står og afventer at jeg lægger den sidste klat maling og giver det lak. Sådan blev dette også til. Det er 60 x 80 cm på lærred.

Er du til moderne, abstrakte malerier?

Herunder kan du set maleri nr 2 i gang. Det er et 30x30 cm på plade og endnu et maleri i min serie Funky Vases.

Hvis du modtager mine emails får du rabat i resten af december på mine originale malerier på denne side.  Porto tillægges.



No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks