Sewing by yourself or readymade?


You proberbly know I love to draw and paint. You might not know I make patterndesigns.

I find it really fun to make pattern designs. It is a task that I want to develop and I have tried different methods. I have made patterns of watercolor elements, and of ink drawings and mix-media elements. I like to work with the design elements by hand first, and then on the computer, to compose patterns. There are a lot of designers who draw directly on the computer, and with great success, but that's not really me. I join in some of Spoonflowers patterndesign Challenges. But beyond that, the designs I put up for sale (in the near future) can be purchased as fabrics, for sewing projects.

The fabrics are available in several types, from lighter to heavier fabrics. At Roostery you will be able to buy the fabrics sewn for bedding, table runners, tea towels and more.
I post links when my shop opens. Here some photos for inspiration :)........



Dansk:
Du ved nok, at jeg elsker at tegne og male. Du ved måske ikke, at jeg laver mønsterdesigns.

Jeg finder det rigtigt sjovt at lave mønsterdesigns. Det er en opgave, jeg ønsker at udvikle mig i og jeg har prøvet forskellige metoder. Jeg har lavet mønstre af akvarel-elementer, og af tuschtegninger samt mix-media elementer.

Jeg kan bedst lide at arbejde med designelementerne i hånden først, og så derefter på computeren, for at komponere mønstre. Der er rigtigt mange designere, der tegner direkte på computeren, og med stor succes, men det er ikke rigtigt mig.

Jeg deltager med mønsterdesigns i nogle af Spoonflowers Challenges. Men ud over det, kan de designs jeg sætter til salg (i nær fremtid), købes som stof i metermål, til syprojekter.

Stofferne fåes i flere kvaliteter, fra lettere til tungere stoffer. På Roostery vil du kunne købe stofferne syet til sengetøj, bordløbere, viskestykker m.m.
Jeg lægger links op, når min shop åbner. Her lidt fotos til inspiration :).........



Cats in space.
Cat family in space, flying to the moon among the stars.
Sweet cat design, your kids are gonna love. Boys or girls wanna fly to the moon with this awesome cat-family.





Moths on Blue.
Handdrawn moths in ink on dark blue background.  Moths can be cute as you see here. A patterndesign for anything made for biologists and cool kids, or Cottage-curtains, bedding and more.





Seaturtles.
Whimsical and cute, decorative turtles in a fun patterndesign, for bedding, curtains and more



Fun Cats - The Funky cat - the Shopper cat - The Princess cat - the Diamond cat.
Girls of different ages will love this pink catdesign. 4 cats with attitude for bedding, curtains, dresses and more.




Whales.
Cute and colorful whales swimming allover the place.
Everybody loves whales. And this collection is both colorful and fun. A Teatowel favorite. Pretty awesome for toodlers, girls and boys room. Think pillows, bedding, sheets

.Beetlemania design.
Creepy, crawly pattern. An excellent fabric for gardengloves, garden-aprons, loved by cool boys or girls. Also bedding (if you dare) and anyting made for biologists.

Inkydogs
German shepherd, boxer, borzoi, poodle, samoyed, saluki, weimaraner, shar pei, doberman, dachshund, alaskan malamute, bullterrier, soft coated wheaten terrier, shiba inu, afghan hound, labrador, schipperke, cairn terrier, afghan hound.  A patterndesign for doglovers. Decorate pillows, showercurtains, dog-beds etc with this pretty design.





Flowerbuds.
Quirky and whimsical patterndesign to decorate anything from totebags to dresses.





Shells.
A collection of shells on bluegreen background. 
Whimsical shell patterndesign to brighten up your cottage-, beachhouse on pillows, blankets, showercurtains and more




No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks