Last Dance Cattails - finished



"Au revoir Tournesol" and "Last Dance Cattails"



Wednesday on my drawingday with Camilla, I finished the drawing Last Dance Cattails. Several interesting textures to work with. I enjoyed drawing it, and I hope you enjoy looking at the drawing.

I came up with the series titel. Fall. Beside the obvious referral to the season, and fall-mood, I also want to emphasize the melancholy I find in the dying plants. The sparrows life go on, but it is also part of the lifecircle, and will reach its own fall of life.

I like the strong focus on "the actors", enhanced by the white background. I will be looking for more motif ideas for this serie.

..............................

I onsdags, på min tegnedag med Camilla, fik jeg tegnet Last Dance Cattails færdig. Der var adskillige interessante teksturer at give sig i kast med. Jeg har nydt at tegne dem. Jeg håber, du nyder at se på tegningen.

Jeg har fundet et navn til serien, og det bliver simpelt, den engelske titel "Fall". Ud over den åbenlyse oversættelse til efterår, og efterårsstemning, vil jeg også gerne understrege, det melankolske jeg selv finder i de døende planter. Spurvens liv går videre, men også den indgår i livscyklussen, og vil på et tidspunkt, nå sit livs efterår.

Jeg synes godt om det stærke fokus på "spillerne", forstærket af den hvide baggrund. Jeg vil lede efter flere motivideer til denne serie.

No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks