Mademoiselle - lively ladies


My lively ladies (gallery note: nudity) usually takes attention when I exhibit them. And my pin-ups drawings are quite popular as prints both at shows and on-line (shop at amioamio.dk).

Therefore I thought, the idea of bringing something similar to canvas, should be tested.
My pin-up pc-drawings are black/white, and very original in their vivid and unruly lines. Also they have very little surroundings. The canvas paintings will be in color, with a solid outline, have more surrounding, but still a kind of abstract look - I am not aiming for realism. Limbs and poses will be distorted as in the drawings.

To do something new, and unexplored, is always exciting, not knowing if it will be success or not - in terms of the painting itself. If I find it satisfying, I will show more than just the face of this first mademoiselle - mlle Margaux.

......................................

DK:
Mine livlige damer (galleri obs: nøgenhed) får ofte opmærksomhed, når jeg udstiller dem. Og mine pin-ups tegninger er meget populære som print, både i shows og on-line (shop på amioamio.dk).

Derfor tænkte jeg, at min ide om at bringe noget lignende på lærred, bør testes.
Mine pin-up pc-tegninger er sort/hvide og meget originale i deres levende og uregerlige streger. De har også meget lidt omgivelser. Malerierne vil være i farve, med en fast ydre linje, mere omgivelse. De har også en slags abstrakt udtryk - jeg sigter ikke efter realisme. Lemmer og poseringer, vil blive forvrænget som på tegningerne.

At starte noget nyt, og uudforsket, er altid spændende, ikke til at vide, om det vil være en succes eller ej - i form af selve maleriet. Hvis jeg finder det tilfredsstillende, vil jeg vise mere end blot ansigtet af denne første mademoiselle - Mlle Margaux.

2 comments:

  1. I hadn't realised just how many styles you've been experimenting with - you are such a busy lady :-)

    I love the drawings (lively ladies) - great fun. 'Naughty but Nice'

    ReplyDelete
  2. Thanks Sue - sometimes I think it is a little too much with my different styles, but can't help I love to test new ideas.
    I am glad you like my ladies - great frase "Naughty but Nice" :)

    ReplyDelete

Please leave your name in comments, thanks