Hearts


"Heaven is in the Heart" 



"You set my Heart on fire"



I have started a new series: "Heart". An abstractive, symbolic and colorful series.

I love the heart symbol.
Its symbolic significance as we know it; love and emotions, and the heart in different cultures had different important significance.

I also love the heart as a shape. It can be molded, drawn and painted in many ways and of course placed in different contexts.

My "Heart" series is all about heart symbols and colors, but with my titles, I also create a universe for a deeper meaning, or a related story, if you will. Not a clear and unambiguous history, but a presentation to the viewer's own imagination and experience.

Unfortunately the photo does not show accurate colors and play of colorstrokes in the painting.

Acrylic on canvas. 40x40 cm and 30 x 30 cm.

........................

DK:

Jeg er started på en ny serie: "Heart". En abstrakt, symbolsk og farverig serie.


Jeg holder meget af hjertesymbolet.
Dets symbolske betydning som vi kender det; kærlighed og følelsesliv, og hjertet har gennem forskellige kulturer haft forskellig vigtig betydning.

Jeg holder også af hjertet som form. Det kan formes, tegnes og males på mange måder og selvfølgelig sættes ind i forskellige sammenhænge.

Min "Heart"-serie handler om hjerte-symboler og farver, men sammen med mine titler, skaber jeg også et univers for en dybere mening, eller en tilknyttet historie om man vil. Ikke en klar og entydig historie, men et oplæg til beskuerens egen fantasi og oplevelse.

Desværre gengiver fotoet ikke helt korrekt farverne og spillet i farvestrøgene i maleriet.

Akryl på lærred. 40x40 cm og 30x30 cm.


No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks