Venice Masquerade



"Venice Masquerade". This is my first work in 2013, hopefully evolving into a series, if it turns out succesfully :)

It started with the thumbnail sketches on upper right. The composition came from one idea developing into this one.
I then drew a freehand sketch - upper left - approx. 12 x 15 cm.
I defined several things on the sketch, as face and jewelry. This sketch I enlarged on the computer, and printed to fit my canvas on 30 x 40 cm.

I found a reference photo for the fan and arm, and drew that part again.
With tracingpaper, I then transferred the drawing to my canvas. Here I have begun painting the background, which I want to be rough looking and in bluegrey shades.

This is not my intention to make a realistic painting, but a more expressive style.

............................................................

DK:
"Venice Masquerade". Dette er starten på mit første arbejde i 2013, forhåbentlig udvikler det sig til en serie, hvis dette bliver en succes :)

Jeg startede med thumnail skitsen øverst th. Kompositionen til denne kom fra en ide, som forandrede sig til denne ide.
Jeg tegnede så en frihåndsskitse - øverst tv - omkring 12 x 15 cm.
Jeg fintegnede flere ting på skitsen, så som ansigtet og smykker. Denne skitse forstørrede jeg på computeren og printede så den passer mit lærred på 30 x 40 cm.

Jeg fandt et referencefoto til viften og armen, og tegnede den del igen.
Med tracingpapir, overførte jeg tegningen til mit lærred. Her er jeg så begyndt at male baggrunden, som jeg vil have til at være rå og i blågrå nuancer.

Jeg går ikke efter at male et realistisk maleri, men en mere ekspressiv stil.



No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks