Expressionism vs impressionism


 A person said to me "it doesn't look like a real fox". So of cause I explained, that it is by purpose, this is an abstraction. I made a lot of realistic/impressionist animal-art, and even I love doing that, I feel an urge to paint more abstract and expressive. It is not only a different expression to view and experience, also my experience while painting is different. I am not to persuade anybody, as we all are totally free to like, what we like, and ditto dislike. But at least now, you know my intention with the Fox and the serie: Encounter. Do you enjoy abstract/expressive figurative art?


DK: En person sagde til mig "det ligner ikke en rigtig ræv". Så derfor forklarede jeg, at det er med vilje, dette er en abstraktion. Jeg laver meget realistisk/impressionistisk dyrekunst, og selvom jeg elsker at gøre det, føler jeg en trang til at male mere abstrakt og ekspresivt. Det er ikke kun et andet udtryk at se og opleve, også min oplevelse, mens jeg maler, er anderledes.  Jeg skal ikke overtale nogen, da vi alle er frie til at kunne lide noget, og ikke kunne lide noget.  Men i det mindste kender du nu min hensigt med ræven og serien: Encounter.  Kan du lide abstrakt/ekspressiv figurativ kunst? 

#abstraktkunst #ekspressivkunst #impressionisme #abstractart #expressionism #animalart

No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks