Der var engang en prins ...



Så blev mit store maleri "Meeting SnowPrince Fox" færdigt.
I serien Encounters arbejder jeg med at sammensætte dyrefigurer med abstrakt baggrund.
Dyrene i serien, skal være let genkendelige, men udover det realistiske præg også udvidet med fantasi-former, som her, hvor ræven synes majestætisk og med pondus, med sin aflange - og dermed høje - farverige krop.
Det er som med drømme, at fantasien slippes løs og karakterer dannes, uden at jeg egentlig behøver forstå, hvorfor de kom. De er tilstede og træder ud af deres imaginære verden, men budskaber er til fri fortolkning.
Billederne kan også bare nydes for de abstrakte former og streger, og de dejlige farver, der både præger figuren og baggrunden. Hele maleriet er i mange lag, detaljer kan være svære at vise på skærmen, men skal ofte ses tættere på i virkeligheden. Jeg ville rigtigt gerne vise min Encounter serie frem på en udstilling. Det arbejder jeg på at opnå i år. Du vil selvfølgelig få besked, hvis det lykkedes 🙂
Du kan se de første 4 Encounters malerier på websiden her: https://lenedaugaard.dk/webgalleri/collect-art.html

No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks