White Storks - wip finished






Here is a couple of more wip-shots, and the final picture.

I had trouble using my (3 different) masking fluids for the nest. They were all more or less dried out - one bottle never opened before :( - it is an issue with masking fluid. I also have a pen - I managed to work a little bit with that.... Anyway that way I got some of the light straws in the nest.

I spend quite some time refining the background in Photoshop. The values between the storks white backs and the background was very close, giving me a hard time. Finally got the job done with a uniform background...

The painting is just a bit more thight than I had planned, but still I like it.

Do you think it has a romantic/sweetness feel about it ?


----------------------------

Her er et par fotos mere og det færdige billede.

Jeg havde problemer med at bruge mine (3 forskellige) masking fluids til reden. De var alle mere eller mindre tørret ud - den ene flaske var endda ikke åbnet tidligere :( - et træls issue med masking fluid. Jeg har også en pen - og fik den til at virke lidt. ... Anyway, på den måde fik jeg de lyse strå frem i reden.

Jeg brugte en hel el tid på at definere baggrunden i Photoshop. Tonerne mellem de hvide storkerygge og baggrunden var tætte og gav mig et hårdt job. Men fik lavet en ny og ensartet bagrund...

Maleriet er en smule mere stramt end jeg havde planlagt, men jeg kan nu godt lide det alligevel.

Synes du billedet har en romantisk/sødme over sig ?





No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks