På dybt vand - abstrakt maleri wip



Jeg er ude på dybt vand, når det gælder abstrakte malerier.
Modsat mine mere realistiske / semirealistiske billeder, har jeg ikke opbygget en fast procedure, så i starten af et maleri føler jeg mig meget usikker.

På et tidspunkt begynder der at ske det, at jeg føler mig lidt mere tilfreds med arbejdsgangen, selv om det fortsat er en op-og-ned tur. Jeg skal ligesom over et punkt, hvor jeg føler, det er helt håbløst. Det koster tålmodighed for mig, at forblive på baggrunden og ikke forcere det øverste lag for tidligt.

Hvorfor maler jeg abstrakt så ? Fordi der er en stor frihed i stilarten. Jeg elsker at tegne og male mine realistiske ting, men jeg savner så indimellem bare at give los.

Dette er et udsnit af det 60x80 cm lærred jeg er igang med. Jeg er pt forhåbningsfuld, men nu må jeg se, om jeg får det hele til at gå op i en højere enhed.. og titlen har ikke vist sig helt endnu :)

No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks