Flamingo - Color bird serie



Der er vist ingen som har set naturudsendelser fra Afrika, som ikke har set flamingoen. I flokke på tusindvis trawler de søer med deres specielle næb, hvor de filtrerer vand og mudder fra, og får føde. Jeg troede faktisk kun de levede i Afrika, men de lever på alle kontinenter pånær Australien. 

Jeg viser et nærbillede, for at vise min tekniske tilgang. Fuglen optegnes med blyant. Jeg elsker streger og selv om farverne er vigtige og giver fylde, farver (!) og masse, vil jeg gerne bibeholde en del af stregerne synlige. De giver en sprød kontrast til akvarellen, og giver hele billedet et levende udtryk. Af samme grund, hænger disse billeder bedst et sted, hvor man kan se dem nært på og få detaljerne med. 

Color birds - flamingo. Min 4. fugl i serien

No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks