Flatcoated retriever


Today I did a little experiment with oilpastels on an acrylic painted background, support canvas. I like working with the oilpastels, but find it did not cover up as much as I would prefer. The canvas being rough surface. Conclusion: I prefer pastelpapers for oilpastels.
Model is my sisters flatcoated retriever Santiago, that sadly did go over the Rainbow Bridge.

I dag har jeg lavet et lille eksperiment med oliepastel på en akrylbaggrund på lærred. Jeg kan lide at arbejde med oliepastellen, men synes ikke den ser så dækkende her, som jeg foretrækker. Lærredet har en grov struktur. Konklusion: jeg foretrækker pastelpapir til oliepasteller.
Modellen er min søsters flatcoated retriever Santiago, som desværre er gået over Regnbuebroen.

No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks