One drawing a day

 


I have a weakness for lines.
Whenever I see illustrators work, those drawings in line, I get thrilled. The line might be mixed with shapes, solid areas and colors, but still the lines being the important bearing part of the piece.

I have a wonderful book "One Drawing a Day" by Veronica Lawlor (includes several illustrators work and exercises). It contains 6 weeks of exploring creativity through different exercises, all to be carried out in a media of line - pencil, pen, ink, charcoal, colored pencil, crayon, and you can then apply colors in watercolor, pastel, oilpastel, colored pencil.

Today I have been sketching with line alone. This excercise is not supposed to bring accurate drawings, but focusing on the objects being drawn, not the drawing itself. It is not about measuring or applying shadow and light. Just these simple, adorable lines (and marks) to depict the object. Those vivid, wavy lines are fantastic.

I am realistic enough to know, that I will not be following the book each day. But it is my intention to do at least 3 days a week. I am sure it will enhance my skills of sketching in this free and loose way - still not the kind of sketching with a lot of measuring and accuracy which I see as quite another excersise.....

.................................

 DK:

Jeg har en svaghed for streger.
Når jeg ser illustrator-tegninger tegnet i streg, bliver jeg begejstret. Stregerne kan blandes med figurer, flade og farver, men hvor stregen stadig er den vigtige bærende del af tegningen.

Jeg har en vidunderlig bog "One Drawing a Day" af Veronica Lawlor (inkluderer flere illustratorer og øvelser). Den indeholder 6 ugers øvelser til at udforske kreativitet, alle skal udføres i et medie med streg - blyant, pen, blæk, kul, farveblyant oliekridt, og du kan derefter anvende farver i akvarel, pastel, oilpastel, farveblyant .

I dag har jeg tegnet med streg alene. Denne øvelse er ikke til at lave nøjagtige tegninger, men at fokusere på de objekter, der tegnes, og ikke selve tegningen. Det handler ikke om at måle eller anvende skygge og lys. Bare disse enkle, yndig streger (og mærker) til at beskrive objektet. De levende, skæve streger er fantastiske.

Jeg er realistisk nok til at vide, at jeg ikke vil følge bogen hver dag. Men det er min hensigt at følge mindst 3 dage om ugen. Jeg er sikker på, det vil forbedre mine færdigheder i skitsering i denne frie og løse stil (stadig ikke den slags skitsering med en masse af måletagning og nøjagtighed, som jeg ser som en helt anden øvelse) ....

No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks