Working again

After more than a month of doing very little art, I am finally starting up again. I did a few abstracts, but  getting ready and starting up abstracts vs more realistic pieces is a big difference.
This piece will be what I call coloristic realism, where I do not work to achieve photorealism, but recognizable animals with lots of colors.

I have started drawing in pencil for a pencil/watercolor piece. I have a favorite in oblong formats, but the motif of cause have to suit the size, and it is not the easiest of formats.

I am going to tackle a collage composition, not a familiar set-up for me, but a great challenge. It will be 5 chameleons. Even they will not be connected (thats the challenge of a collage), they of cause, have to work in the over-all compositon.

I have no pics yet, but will post soon. The picture above shows an earlier painting, "chamelion II",  from my series Chameleons. I am a bit facinated of chameleons.

...................................................

DK:

Efter mere end en måned, hvor jeg har lavet meget lidt kunst, er jeg endelig startet op igen. Jeg har lavet et par abstrakte ting, men at gøre klar og komme igang med abstrakt vs realistisk - der er stor forskel.
Dette maleri skal være, hvad jeg kalder koloristisk realisme, hvor jeg ikke arbejder på at opnå fotorealisme, men genkendelige dyr med masser af farver.

Jeg er begyndt at tegne med blyant til et blyant/akvarelmaleri. Jeg elsker aflange formater, men motivet er selvfølgelig nødt til at passe til proportionerne, og det er ikke det nemmeste af formater.

Jeg skal tackle collage sammensætning, ikke et velkendt set-up for mig, men en stor udfordring. Det vil være 5 kamæleoner. Selv vil de ikke vil være direkte forbundet (det er den store udfordring med en collage), skal de selvfølgelig virke sammen i helheden.

Jeg har ingen billeder endnu, men tilføjer snart. Billedet ovenover viser et tidligere maleri, "chamelion II",  fra serien Chameleons. Jeg er lidt facineret af kamæleoner.


No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks