Cavalier king charles spaniels - wip


I did not abandon my project of "Coloristic dogs", but I got the idea for a new experiment, so have to switch to graphite for a while.
I am going to try some transfer-ideas with graphite drawings of dogbreeds. I have no clue if it will work out, but hopefully so.
Heres the start of the first drawing.
(sorry about the poor quality of the photo, but its dark so soon, I could not get a pic in good lightning.)

.....................................

DK:
Jeg har ikke forladt mit projekt "Koloristiske hunde", men har fået en ide til et nyt projekt, så jeg må skifte til blyantstegning for en tid.
Jeg har nogle overførings-ideer med tegninger af hunderacer. Jeg ved ikke om det vil virke, men håber på det.
Her er starten på første tegning.
(undskyld det ringe billede, men det bliver mørkt så tidligt, at jeg ikke kunne få et foto i god belysning).

3 comments:

  1. Hi Lene
    What do you mean by trasfer-ideas?

    Love the drawing so far, lots of character in that face

    ReplyDelete
  2. thanks Sue. I mean that I will try to use special-transferpaper to tranfer the drawing onto material like plates etc.

    ReplyDelete
  3. Sounds interesting .... look forward to hearing how that works

    ReplyDelete

Please leave your name in comments, thanks